Jobsearch

16 augustus 2013 - Townsville, Australië

G'day Mates!

Nadat we Mudgee (Oh wat missen we ze!:( ) (New South Wales) verlaten hadden ging onze reis naar Bundaberg (Queensland), waar volgens verschillende websites en de Harvest Trail de hoogdagen van het fruitplukken plaatsvonden, en de wintertemperatuur iets aangenamer is. Wat ze er niet bij vertelden is dat iedereen daar dan naartoe gaat... Met volle moed gingen we bij aankomst naar het Jobfind Centre, waar we zelfs geen goeiedag moesten zeggen. Het madammeke aan de balie had gezien dat we backpackers waren en zei direct: "No jobs for the moment! Too many people in town and not enough jobs." Dan maar zoeken op Gumtree en andere sites.

Na een week zoeken en bellen hadden we nog altijd niets gevonden. De moed begon ons een beetje in de schoenen te zinken en ons geld ging ook redelijk snel de deur uit. Blijkbaar zitten hier enorm veel backpackers want telkens wanneer we reageerden op een jobadvertentie was hij al ingevuld. Ik weet niet waar die allemaal zitten, want we hebben die klootzakskes toch nog niet gezien :). Die zitten precies allemaal achter de pc om de 5 min te refreshen. Na twee weken nog steeds niets... Onze Paulie had op een gegeven moment ook geen zin meer om mee te werken. Het baaske wou niet meer starten. Toevallig dat we net onze auto de dag ervoor op onderhoud hadden gestuurd. Maar de mannen van Coles Road Assistance hebben ons er terug bovenop geholpen.

We waren het een beetje beu om in Bundaberg te blijven, dus gingen we dan maar naar Hervey Bay, walvissen spotten. That was pretty awesome! Veel walvissen gezien en ook een paar dolfijnen! Maar nog steeds geen werk... Toen besloot Paulie voor een tweede keer te bezwijken onder de stress. Platte band... Gelukkig was enkel het ventieleke kapot en kwamen we er met een reparatie van 20$ vanaf! Nogmaals dank u wel Coles Road Assistance (en de Towtruckman)!

Door het uitblijven van werk (niet door niet te proberen, want elke dag minstens 10 mensen gebeld en gemaild) besloten we dan maar een beetje meer Outback te gaan richting Biloela! Wegens gebrek aan telefoon en internet ontvangst waren we daar ook snel weer weg, richting Rockhampton.

En dan op een rustige woensdagavond gebeurde een mirakel! De werkaanbiedingen bleven maar komen! Nu gaan we dus de komende maanden (hopelijk) gaan werken op een cattle station voor een super enthousiast madammeke niet ver van Hughenden (Central Queensland AKA the middle of nowhere). Momenteel is het daar een zachte winter met een temperatuur van 33 graden. Dat belooft voor deze zomer... Jessie mag haar culinaire horizonten verleggen, want ze zal 'The Cook' worden en Yves zal met een beetje geluk met de motorbike achter de koeien mogen zitten of anders tuinman worden. We zullen moeten afwachten wat het zal worden want dat madammeke was daar precies nogal redelijk los in.
Jessie krijgt ook eindelijk haar eigen huisje: "The Cook's House" met een tuin ter grote van Oost-Vlaanderen en huisdieren zoals kangeroes, dingo's, papegaaien,...

De volgende update zal hopelijk niet zo lang op zich laten wachten want er is internet in The Outback!

1. Carine en john:
    16 augustus 2013
    Wouw! Spannend zeg....en ne dikke proficiat met jullie nieuwe job.. Den Yves cowboy en Jessie Miss Cook... schitterend! Ik ben benieuwd naar het volgend verhaal.
    Bij ons loopt het seizoen teneinde en op 1 september start ik als onthaalmedewerker in het cultuurcentrum van Brugge! Yes, ik kijk er enorm naar uit... eindelijk terug wat cultuur in mijn leven.
    Misschien heb je het van den Daddy al vernomen dat Stijn papa wordt in februari.. daar gaat zijn vrijgezellenbestaan want in oktober verhuist hij naar Waregem.
    Brigitte kan ondertussen met facebook werken nu kunnen jullie lekker met elkaar kwebbelen... eens ze dit onder de knie heeft schakelen we dan over op Skype... jullie hebben toch Skype hé?
    Allee, kga mijn monsterkes uitlaten... veel succes met de nieuwe job
    tot gauw!
    carine
  2. PEPE EN BOMMA:
    16 augustus 2013
    Hallo Yves en Jessy
    Zo ver weg van ons maar toch dichtbij omdat wij jullie kunnen volgen
    Gelukkig want wij missen jullie zeer erg
    Wij hadden vandaag zeer goed nieuws omdat wij veel ontvangen hebben op onze p.c en goed hè!
    Jullie hebben werk gevonden zodus centjes verdienen en verder profiteren van dat mooie land
    Wij wensen jullie het allerbeste en nog veel succes met alles
    Dikke knuffels en zoenen van Pepe en Bomma
  3. Kelly must win the quiksilver pro!!!:
    17 augustus 2013
    zalig yves en jessie, gewoon zalig.. wachten op een job die ni komt is inderdaad klote, goed dat ge er nu een hebt, wordt sowieso een bangelijke ervaring!! en ge hebt toch rum gezopen in bundy en nen beefsteak gegeten in rocky?? geniet van elke moment!!!
  4. Jessie en yves:
    17 augustus 2013
    Neeje neeje, gene beefsteak en gene rum!! Ma de rum hadden we al gedronken in mudgee! Den beefsteak zal voor den terugweg zijn :) en op diene station gaan we den verste beefsteak ooit eten denk ik. Miss dak na die paar weken gene steak meer kan zien :p
  5. Bompie:
    17 augustus 2013
    alléé, nu volle bak aan het werk hé. hopelijk nu wat meer geluk. Mirakels vliegen niet zo maar rond, ge moet er altijd een handje bij helpen. Voor het overige moet je maar ervaren dat lessen altijd geld kosten soms tot schade en schande, maar je wordt er altijd slimmer en beter van.
    Allee, doe dat goed nu en maak er wat van . we kijken gespannen uit naar het vervolg van het verhaal. veel groejes en dikke zoen van Martha en Bompie