De vlucht (Brussel - Qatar - Perth - Sydney)

1 juli 2013 - Mudgee, Australië

Hello mates!

Momenteel zitten wij veilig bij Laurence en Tim in Mudgee. Onze vlucht is zeker niet zonder slag, stoot, verontwaardiging, blijdschap en liefde verlopen.

Bij het inchecken in Brussel leek alles nog in orde. Jessie haar handbagage woog wel veeeeeeeeel te veel, maar gelukkig was het madammeke aan de toonbank gehaast. Daarna besloten we in de tax free zone parfum, Belgian chocolates en natuurlijk een selectie Belgian beers aan te schaffen voor onze gastvrouw en gastheer. Wat het nut is van tax free is mij een raadsel want het is nog allemaal zot duur... So far, so good.

Na een vlucht van ongeveer 6 uur kwamen we aan in Qatar AKA de hel op aarde! Middernacht en 45 graden. Veel bekende gezichten zagen we niet want iedereen was daar verkleed met als thema oliesjeiks en burkas. Helaas besloten onze niet alcohol drinkende vrienden van de douane hier ons voortreffelijk en dorstlessend Belgisch gerstenat af te pakken... 1-0 voor Qatar Airways.

10 uur na vertrek in Qatar kwamen we eindelijk aan in Perth, Den Onderkant. Hier waren ze precies niet zo happig om onze zuurverdiende eurocentjes te ontvangen (of hun dollars af te geven). Na een commissie te betalen van maar liefst 12 dollar konden we aanschuiven aan de Australische luchthaven cuisine. Zes uur later: laatste vlucht naar Sydney.

Na een 4 uur durende culturele verrijking door Jerry Springer zetten we voet aan land in Sydney. Redelijk vermoeid en wachtend op onze bagage, wachtend..., en wachtend..., en wachtend... Helaas geen bagage te bespeuren. Een geluk bij een ongeluk! Er wachtte ons nog 2 treinritten en een autorit zonder loodzware bagage! Richard Brandson himself leverde die de dag erna gelukkig op onze porch. Good Job Richard!

Iets meer dan 40 uren nadat we Heusden City verlieten kwamen we aan in Mudgee Town, met dank aan Tim AKA Mr Butcher. Na een heugelijk, liefdevol, ontroerend, blij weerzien en een echte Aussie BBQ was het tijd om enkele uurtjes te slapen.

Bij deze willen we dan ook Laurence en Tim bedanken voor de warme en gastvrije ontvangst! You guys are awesome!

1. Daddy:
    1 juli 2013
    Tja, dat die grapjurken in Qatar Belgisch bier niet appreciëren hadden jullie op voorhand kunnen weten.
    Hopelijk is er niets verdwenen uit jullie bagage ...
  2. Mama:
    1 juli 2013
    Van avontuur gesproken ,blijf er de humor in zien en toppie voor jullie gastverblijf veel liefs
  3. Carine en john:
    1 juli 2013
    Spannend zeg!.... en de wereld maar verkondigen dat ze van Allah geen alcohol mogen drinken ... Jammer dat jullie lekkere bier ondertussen via het darmkanaal van een Qatarist terug in zee is terechtgekomen... Straf! ... maar toch Wouw! xx Leuke foto's..
  4. Kelly must win the quiksilver pro!!!:
    1 juli 2013
    kben zelfs jaloers op het feit dat ge uw bagage kwijtgeraakt zijt! awesome adventure!!!!
  5. Daddy 2:
    hallo kindjes.
    je ziet dat niet alles van een leie dakje kan verlopen . Maar dat de arabieren ons bier zo maar inpikken, dat kan niet . De vraag is wie zijn dan rasisten en dieven .Jullie zijn dan weer een avontuur rijker.nog veen plezier daar op lullie zoek tocht naar plezier en werk .

groetjes van de pa en ma .
    ps . mocht je het lezen , je kaartje is gevuld met vele muntjes zoals je hebt gevraagd.
  6. Ruth:
    2 juli 2013
    Blij dat jullie na een bewogen trip veilig en wel zijn aangekomen :-)

Heel veel groetjes aan Laurence !! En laat het avontuur maar beginnen/verder gaan hé :-)

PS: Yves, mijn mama vond het jammer dat je niet naar de babyborrel kon komen en ik moest héééééél veel groetjes doen. Dus bij deze ;-)
  7. Sarah Stroobants:
    2 juli 2013
    Hey avonturiers :)

Wat een verhaal en jullie zijn nog maar amper 4 dagen weg... Geniet ervan en veel succes bij de zoektocht naar jullie busje!!

Groetjes!!!
  8. PEPE EN BOMMA:
    6 juli 2013
    Hallo schatjes
    Zijn jullie al wat bekomen van de lange reis en tegenslagen en
    hebben jullie al een busje gevonden
    Hier in belgie is het zeer warm 25 gr
    En met ons is alles o.k