Work, work, work

14 september 2013 - Marlborough, Australië

"We’re baaaack!!!

Iedereen is waarschijnlijk benieuwd hoe het leven op een cattle station eraan toe gaat, welk leuk jobke dat enthousiast madammeke voor Yves in petto had en/of Jessie haar kookkunsten geapprecieerd werden. Wel... Laat ons zeggen dat dat enthousiast madammeke toch niet zo een wijze was! Het leven op een cattle station is vooral zwaar fysiek werk, meer dan 12u per dag, bij 35 graden, met een enthousiast madammeke die graag roept en scheldt. Wat Yves betreft, die mocht vooral met prikkeldraad werken en de koeien sorteren (zonder motorbike) in de "yards". Jessie’s kookkunsten werden matig geapprecieerd, wat ter haar verdediging vooral lag aan het feit dat ze elke dag gebraad moest maken. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben het daar een weekje volgehouden! We willen best hard werken, maar het moet wel een beetje tof blijven é! Zeker als je maar 5euro per uur krijgt.

Terug naar Townsville dus! De zoektocht naar een nieuwe job kon weer beginnen... We besloten eerst een paar dagen te bekomen en op adem te komen vooraleer we opnieuw begonnen te zoeken. Maar na twee dagen kregen we telefoon van ons enthousiast madammeke. De angst sloeg ons om het hart, wat nu?! Wel, blijkbaar zijn we toch niet zo’n slechte werkers, want ze vroeg of we niet op het cattle station van haar vader wouden gaan werken. Lang moesten we niet nadenken, natuurlijk! Want die zoektocht naar werk sucks big time! Dus trokken we naar Marlborough, zoals de sigaretten!

Papa Peter kocht ‘Glenprairie’ zes weken geleden en er is veeeeel werk aan! We hebben hier weer ons eigen huisje, want het is enkel wij twee en papa Peter. We werken hier voornamelijk aan de omheining, wat voor een grote afkeer van prikkeldraad zorgt!! Jessie heeft ook al eens achter de koetjes mogen zitten met een buggy, maar meestal trekken we er met ons tweetjes op uit in de 4WD om de koeien op hun plaats te houden! Ook hier werken we 80uur per week en is het best zwaar, maar de papa is toch iets gemakkelijk in de omgang. Bovendien ligt er een visparadijs in de achtertuin! Veeeel Barramundis, mudcrabs, haaien en krokodillen.

We hebben dus twee nieuwe foto albums, eentje van ‘Chudleigh’ en de week erna, en dan eentje van onze huidige woonplaats: ‘Glenprairie’.

1. PEPE EN BOMMA:
    15 september 2013
    Hello Jessy en Yves
    Wij hebben vernomen dat jullie ergens op de prairie zitten en dan nog een betere man dan dochter madammeken
    Zo te zien is het daar zeer fijn en leven jullie je daar goed uit
    Amaai wat ziet dat er daar groot uit zeg en met jullie buggy achter zoveel koeien
    Let maar op van de stieren ze kunnen agressief zijn hoor !
    Doe zo verder en geniet er beiden van trouwens jullie coboy hoed staat jullie zeer goed
    Veel groetjes van PEPE EN BOMMA
  2. Daddy 2:
    17 september 2013
    hey zoon , ja man het moet daar tof zijn voor jullie beiden .geniet ervan van al dat werken en rijden met de wagens , wie weet mag je nog leren vliegen ook , het gaat je goed je pa en ma
  3. Bompie:
    20 september 2013
    eindelijk tijd om nog eens een antwoorje te sturen. wel yves, goed bezig hé man . Super werk voor de ontwikkeling van de arm spierkes. En jessie kalfjes voederen is toch wel een leuke job, niet? Doe zo voort en maybe volgt er inde toekomst nog wel beter.
    hier is er okk wel wat verandering : bompa gaat weer cavalier seul door het leven maar dat verhaal ga ik hier nu niet vertellen.dat verneem je nog wel via andere bronnen.
    In afwachting van een volgend spannend verhaal nog dikke groetjes en een dikke zoen voor mijne kapoen.
  4. Kelly must win the quiksilver pro!!!:
    8 oktober 2013